استفاده بیش از 1100 بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان

استفاده بیش از 1100 بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان

cmsd/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از 1100 بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می کنند، گفت: مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی بیشترین میزان استفاده از خدمات انتقال خون در استان اصفهان را داشته است.

 کیان دهراب پور، ضمن گرامیداشت 28 فروردین روز جهانی هموفیلی برای همه این بیماران آرزوی سلامتی و زندگی توام با آرامش کرد و اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان، کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تامین خون و فرآورده سالم و کافی مسیولیت و ماموریت اصلی خود می داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فرآورده ها به این جایگاه مطلوبی دست یابد.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از 1100 بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می کنند البته به علت نقص ژنتیکی، دارای کمبود فاکتورهای انعقادی 8 و 9 هستند که این کمبودها فاکتور اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، تصریح کرد: در سال 1402 تعداد 15055 واحد فرآورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است، که تعداد 6787 واحد معادل (45٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور8) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور 9 و …) مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 1402 تعداد 43660 واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد 2584 واحد (6٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

پایان خبر cmsd

استفاده بیش از 1100 بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استفاده بیش از 1100 بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استفاده بیش از 1100 بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان"، کلیک کنید.