وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسیولیت نوار غزه را بپذیرد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسیولیت نوار غزه را بپذیرد

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رییس حزب اپوزیسیون «اسراییل خانه ما» گفت، دولت مصر باید مسیولیت نوار غزه در مرحله «پساجنگ» را برعهده بگیرد.

به گزارش cmsd، سایت خبری صهیونیستی news1 نوشت بازی پایانی پیشنهادی «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رییس حزب اپوزیسیون «اسراییل خانه ما» این است که مصر مسیولیت غزه را بر عهده بگیرد و می گوید هر کسی که ادعا می کند تشکیلات خودگردان فلسطین باید به غزه بازگردد، به سادگی از واقعیت جدا شده است.

لیبرمن درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه هم گفت: ارتش اسراییل باید در هفته اول جنگ وارد رفح می شد.

وی به کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاخت و برای مرحله پساجنگ غزه پیشنهاد کرد: ما باید همان هفته اول جنگ به رفح وارد می شدیم نه اینکه 6 ماه منتظر بمانیم. هرکسی که غزه را می شناسد، بر این مساله واقف است که 90 درصد تسلیحات غیرقانونی از مصر از طریق محور فیلادلفیا قاچاق می شود.

لیبرمن افزود: ما باید تعیین کنیم که پایان بازی چیست. مصری ها باید مسیولیت غزه را بپذیرند و هر کسی که ادعا می کند تشکیلات خودگردان فلسطین باید کنترل غزه را به دست بگیرد و مسیولیت سیاسی و امنیتی را بر عهده بگیرد، به سادگی از واقعیت جدا شده است.

وی ادامه داد: «فقط اشاره می کنم که در سال 2005، پس از جنون جدایی، اسراییل کنترل را به ابومازن (محمود عباس) واگذار کرد و حماس تشکیلات خودگردان فلسطین را بیرون کرد و بدون حمایت اسراییل، ابومازن و دولتش نمی توانستند حتی برای یک لحظه زنده بمانند.»

وی گفت: لازم نیست از مصری ها بخواهید، بلکه باید عمل کنید و آنها نباید چاره ای جز جدا کردن اسراییل از غزه داشته باشند. اگر رهبری قادر به تحمل فشارها نیست، لیاقت رهبری ندارد.

پایان خبر cmsd
 

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسیولیت نوار غزه را بپذیرد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسیولیت نوار غزه را بپذیرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسیولیت نوار غزه را بپذیرد"، کلیک کنید.